Parløb for 2 – torsdag den 17. juni 2010

 

Formanden havde indbudt alle Vespa Klub Vestjyllands 74 medlemmer til en hyggelig torsdagstur.

1,5 % af medlemmerne var mødt frem – Peer Tanggaard og jeg selv – lidt trist, andre ikke kan afse tid til en køretur.

Men Peer og jeg satte hinanden stævne. Sidste år havde vi også aftalt at mødes ved Bilka i Esbjerg.
Vi havde bare misforstået hinanden. Peer stod ved personaleindgangen og jeg ved Hoved-indgangen J
Peer og jeg blev hurtigt enige om, at vi vil køre en tur nordøst om Varde. Det gik over stok og
sten ad små veje. Vinteren har godt nok været hård ved asfalten. Flere steder var der huller så store,
at man kunne parkere et forhjul til en Vespa deri. Ved fiskesøen i Endrup standsede vi op,
og fik en hyggelig snak med en lystfisker. Mens snakken gik, landede han en Aborre på omkring 100 gram.
 Den blev sendt direkte tilbage i sit våde element. Også Peer var i sit rette element,
han er jo inkarneret flyderingsfisker. Det er altså ingen joke det med flyderingen – og der har intet
med hans ”håndtag på sidebenene at gøre”. En flydering er en slags oppustelig stol, som man kan sidde i,
 når man sejler ud på en sø. Ved hjælp af svømmefødder bevæger man sig frem.
Fra Endrup kørte vi til Johnny i Tjæreborg. Hos Johnny var der megen aktivitet.
Johnnys Vespa var adskilt og blev undersøgt af en tuningsdoktor. Peers svenske Vespa
( som nu har fået en dansk nummerplade ), holdt på operationsbordet hos Johnny.
I en artikel har Peer fortalt om turen til Sverige for at hente den – da den
pludselig udåndede på Motorvejen på vejen hjem. Måske Peer fremover skulle hedde ”Falken” – ikke
 på grund af hurtighed eller sit skarpe men på grund af de utallige gange han har benyttet Falck Zonen J
Nu tyder meget på, at Peers svenske Vespa snart er på hjulene igen. Men alle problemer startede
vistnok med, at Peer havde en lille fjeder i overskud, da han havde skiftet en defekt kilerem.

Den lille fjeder havde stor betydning. Ingen fjeder = motoren brænder sammen.

Hos Johnny var der mulighed for at se hans Ford Cortina Lotus racerbil fra 60´erne.
Den er ren som en operationsstue og har en meget potent motor som giver ca.
180 hk på baghjulene. Den er synet, og må derfor køre på almindelig vej. Det kunne være
sjovt hvis den lokale ”Brian Schumacher” i sin tapetunede Ford Escort ville køre træk med Johnny.
Den gamle Cortina ville få Brian Schumachers bil til at ligne en skovsnegl med turbo.

Bilen er i øvrigt 100 % original og til salg for 450.000 kr., hvis et medlem lige skulle havde en klat penge liggende.

Der blev drukket kaffe og købt lidt stumper hos Johnny. Kl. 21.00 kørte jeg hjemad. Peer kørte

senere og tog mine to nyindkøbte fælge med i sin trailer. Sidste år købte jeg 2 fælge, som skulle være forkromet

med crom af allerhøjeste kvalitet.( Købt i England)  De er nu rustet væk i løbet af vinteren.

 
Mvh.  Lars Kingo
 
 
 
 
 
Lotus motor 180Hk.
Jannik der er i gang med Peers 200GT.