Parløb for 2 – torsdag den 17. juni
2010 |
|
Formanden havde
indbudt alle Vespa Klub Vestjyllands 74 medlemmer til en hyggelig
torsdagstur. |
1,5 % af
medlemmerne var mødt frem – Peer Tanggaard og jeg selv – lidt trist, andre
ikke kan afse tid til en køretur. |
Men Peer og jeg
satte hinanden stævne. Sidste år havde vi også aftalt at mødes ved Bilka i
Esbjerg. |
Vi havde bare
misforstået hinanden. Peer stod ved personaleindgangen og jeg ved Hoved-indgangen
J |
Peer og jeg blev
hurtigt enige om, at vi vil køre en tur nordøst om Varde. Det gik over
stok og |
sten ad små veje.
Vinteren har godt nok været hård ved asfalten. Flere steder var der huller
så store, |
at man kunne
parkere et forhjul til en Vespa deri. Ved fiskesøen i Endrup standsede vi
op, |
og fik en hyggelig
snak med en lystfisker. Mens snakken gik, landede han en Aborre på omkring
100 gram. |
Den blev
sendt direkte tilbage i sit våde element. Også Peer var i sit rette
element, |
han er jo
inkarneret flyderingsfisker. Det er altså ingen joke det med flyderingen –
og der har intet |
med hans ”håndtag
på sidebenene at gøre”. En flydering er en slags oppustelig stol, som man
kan sidde i, |
når man
sejler ud på en sø. Ved hjælp af svømmefødder bevæger man sig frem. |
Fra Endrup kørte vi
til Johnny i Tjæreborg. Hos Johnny var der megen aktivitet. |
Johnnys Vespa var
adskilt og blev undersøgt af en tuningsdoktor. Peers svenske Vespa
|
( som nu har fået
en dansk nummerplade ), holdt på operationsbordet hos Johnny.
|
I en artikel har
Peer fortalt om turen til Sverige for at hente den – da den |
pludselig udåndede
på Motorvejen på vejen hjem. Måske Peer fremover skulle hedde ”Falken” –
ikke |
på grund af
hurtighed eller sit skarpe
men på grund af de utallige gange han
har benyttet Falck Zonen
J |
Nu tyder meget på,
at Peers svenske Vespa snart er på hjulene igen. Men alle problemer
startede |
vistnok med, at
Peer havde en lille fjeder i overskud, da han havde skiftet en defekt
kilerem. |
Den lille fjeder
havde stor betydning. Ingen fjeder = motoren brænder sammen. |
Hos Johnny var der
mulighed for at se hans Ford Cortina Lotus racerbil fra 60´erne.
|
Den er ren som en
operationsstue og har en meget potent motor som giver ca. |
180 hk på
baghjulene. Den er synet, og må derfor køre på almindelig vej. Det kunne
være |
sjovt hvis den
lokale ”Brian Schumacher” i sin tapetunede Ford Escort ville køre træk med
Johnny. |
Den gamle Cortina
ville få Brian Schumachers bil til at ligne en skovsnegl med turbo. |
Bilen er i øvrigt
100 % original og til salg for 450.000 kr., hvis et medlem lige skulle
havde en klat penge liggende. |
Der blev drukket
kaffe og købt lidt stumper hos Johnny. Kl. 21.00 kørte jeg hjemad. Peer
kørte |
senere og tog mine
to nyindkøbte fælge med i sin trailer.
Sidste år købte jeg
2 fælge, som skulle være forkromet |
med crom af
allerhøjeste kvalitet.( Købt i England) De er nu rustet væk i løbet
af vinteren. |
|
Mvh. Lars Kingo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lotus motor 180Hk. |
|
Jannik der er i gang med
Peers 200GT. |
|
|
|