8 Vespaer og 3192 Mc`er |
|
Cirka sådan lyder overskriften for
klubbens første arrangement i år som fandt sted skærtorsdag i
Esbjerg. |
Dagen startede ude ved ”Carlo” som
beredvilligt havde stillet sit hus til rådighed for, vores
morgensamling og havde kaffe på kanden |
Der mødte 7 kørende medlemmer på Vespa op,
og en enkelt (Henning) som havde ladet køretøjet blive hjemme. |
Men vi fik os bænket ved Carlo` morgenbord
og straks gik snakken, om dagens tur samt løst og fast. |
Ole og ”The Red Devil” havde som
sædvanligt lidt startproblemer, og havde derfor behov for lidt
skubbehjælp |
som Niels bød sig til med, og efter lidt
løb kom djævlen i gang, og de første 5 (Peer, Johnny, Jari, Mulle og
Ole) |
kørte, men ret hurtig sakkede Ole bagud
(djævlen er jo ikke tunet, og så har den jo også en lille smule
overvægt at slæbe på) |
men i hvert fald tabte jeg de øvrige
af syne, og forsatte så alene ind mod Centrum hvor træffet skulle
være, |
efter et enkelt teknisk stop ankom jeg til
pladsen, og blev af det lokale Hjemmeværns politi dirigeret på plads
ved siden |
af Carlo og Niels som allerede var
ankommet, med de øvrige 4 var ikke at se. Hvorfor jeg lige skulle
|
opdateres på hvor de andre var blevet af,
det viste sig at jeg havde misforstået (ikke hørt) at der var
aftalt, |
at de skulle ned på den lokale tank for at
tanke og ,at de derfor var kørt en anden vej end jeg, derudover var
der nu opstået |
det problem at Johnny var punkteret, og
Peer derfor var kørt hjem for at hente lappegrej, men efter nogen
tid ankom |
også de til Torvet i Esbjerg og alle 7
Vespaer stod nu på række, lidt senere dukkede der så yderligere et
medlem op |
så klubben nu var repræsenteret med 8
køretøjer. Men Johnny`baghjul var ikke tæt, så vespaen måtte trækkes
til side, |
hvorefter Johnny som alle jo nok ved er
meget fingernem, gik i gang med at få hjulet skruet af, så han |
kunne få monteret det, han havde lånt af
Peer så efter 15 minutter så stod hans Vespa igen i Rækken sammen
med de andre. |
Vejret var fantastisk solen skinnede fra
en skyfri himmel, og byen var sort af mennesker, jeg tror ikke der
har været |
så mange mennesker samlet i det centrale
Esbjerg siden Danmark vandt EM i fodbold i 1992. |
Men rigtig mange defilerede forbi, og der
blev fotograferet og så bemærkede jeg, at folk altid får et smil
frem |
|
på læberne når de ser en Vespa, og det skyldtes
jo nok for nogle af de yngre, at de ikke tidligere har set dette sjove
køretøj, |
og for mange ældre, at det bringer mindre frem
om deres unge dage i 60`erne. Men efterhånden som tiden |
nærmede sig 15.00 begyndte der at, dufte af
benzinos og en vis uro bredte sig, for nu skulle parade turen jo starte. |
Og
præcis kl. 15.00 gik starten under eskorte af blinkende politivogn som
lage sig foran kortegen |
(nok for at lægge en
dæmper på de fartglade mc`er). Men en fantastisk tur igennem Esbjerg`
gade, |
de som har kørt Oldtimerløbet i Gråsten ved hvor
mange mennesker der stå langs ruten dernede, |
men i Esbjerg vil jeg sige, at tilskuerne stod i
tusindtal langs hele ruten, som bugtede sig igennem byen, men det må |
også have været en oplevelse for
tilskuerne at se de (3200 tohjulede køretøjer som kortegen ifølge det
lokale politi bestod af) |
komme på en lang række, den officielle tur førte
ud til den arrangerende klub i Guldager, vi valgte dog |
umiddelbart, at forsætte turen hjem til Carlo
hvor vi skulle slutte dage af med et mindre grill arrangement. Carlo var
kørt i |
forvejen for at tænde op i grillen så den var
klar da vi ankom, så sulten kunne stilles, og så gik snakken jo igen om
løst og fast, |
kl.1730 fik vi ryddet af og fik sagt
farvel og tak til hinanden efter en dejlig dag, og kørte i hver sin
retning. |
Men de som deltog havde en rigtig dejlig dag, og den eneste minus ved det hele er at man godt
kunne ønske sig at der var flere som |
ville deltage i klubbens
arrangementer og køreture, næste køretur er for øvrigt den 27 April hvor
turen går til Blåvand, |
men flere detaljer om det, kan ses på Klubbens aktivitetskalender. |
|
Ole Tanggaard. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|