Løjt Kirkeby Knallert Museum -2. besøg
Efter nogle dage men regn og
blæst havde vejrguderne formildet sig. Måske de havde læst at Vespa
Klub Vestjylland den 7. maj 2014 skulle mødes ved Lille Mallorca og
sætte kursen mod Løjt Kirkeby?
Vejret var denne dag PERFEKT
til en udflugt. 3 Vespaer, 1 motorcykel og 1 varebil var ankommet.
Johnny Tanggaard måtte køre i bil på grund af en beskadiget ryg (han
påstod skaden var arbejdsrelateret – hmm ?).
Da Carlo ellers havde fået
åbnet for benzinhanen, så kom han også af sted.
Inden jeg var ankommet til
Lille Mallorca, så havde Carlo forklaret, at han skulle ind og have
luft i det ene dæk. Det var overraskede, at en så ”garvet” vespa-mand
ikke havde ordnet det hjemmefra
J
Så fremover må parolen være:
Mød op med fuld tank og dækkene pumpet med min. 4,4 bar !
Vi startede og kørte ca. 500 m.
Så stoppede Søren. Han mente der var skidt i karburatoren. Han fik liv
i Vespaen igen og rask gik det mod St. Darum.
Carlo var på dette tidspunkt
kørt i forvejen for at få luft i dækkene.
Ved St. Darum stoppede Sørens
Vespa. Det var HELT død. Heldigvis kørte Johnny følgebil. Han spurgte
Søren om Vespaen forinden havde sagt ”vrææææææ” eller bare ”duf duf
duf”. Søren mente den havde sagt ”duf duf duf”. Straks var Johnny klar
med en diagnose – ”så er det dit tændrør”. Ud med tændrøret og vupti.
Der var en tyk koksaflejring på tændrøret. Væk med den, og Vespaen
kørte upåklageligt resten af turen.
Når en Vespa siger vrææææææ =
mangel på benzin. Siger den duf duf duf = koks på tændrøret. Ganske
elementært Watson! Husk det er vrææææææ – altså med 6 x æ ellers er
der noget andet galt.
Så mon ikke doktor Carlo snart
får en assistent som hedder reservelæge Tanggaard?
Turen til Løjt Kirkeby gik af
snoede og meget smukke veje.
Undervejs samlede vi Jens op i
Ribe og ved Gabøl samlede vi Knud op.
Kl. 11.45 ankom vi til Norbert
og frue i Løjt Kirkeby. Fra gaden kan man ikke se, at deres hus rummer
en masse mekaniske skatte og dertil følgende gode historier.
|