Tour de Lolland 2012

Martin og jeg havde arrangeret en weekend på Lolland. Der var i alt 9 voksen og 2 børn der havde tilmeldt sig.

Mulle og jeg skulle mødes ude hos Johnny kl.1200, derefter kørte vi mod Øst, vi skulle mødes med Jesper i Odense ved 14 tiden.
Men vi var kun kommet 40 km. uden for Esbjerg, da min Vespa brød sammen. Det var drivremmen der var røget,
det var ikke noget vi kunne lave på stedet, så der var kun en ting at gøre og det var at ringe efter mine venner fra FALCK :-)
Mulle og Johnny fortsatte mod Øst, for at mødes med Jesper og Jost på Tåsinge. Der stod også en fra Vespa Klub Fyn,
som ville følge dem til færgen i Spodsbjerg. Efter 5 kvarter kom Falck efter mig og min Vespa :-( De kørte mig over til
Johnnys lager, hvor der stod en Vespa klar til mig. Så jeg måtte lige ringe til færgeselskabet, for at få flyttet min afgang til 1800.
Jeg var fremme ved færgelejet kl.1730, der blev jeg ringet op af Johnny, der sagde at den hytte vi have lejet var noget lort.
Der var ikke blevet gjort rent der i meget lang tid, så der skulle vi ikke bo. Malene havde kontaktet Vandrehjemmet i Nakskov
ang. plads, der var gudskelov plads til os der. Bestyren havde endda været hjemme og hente en Weber grill som vi måtte låne :-)
Da jeg kom til Tårs med færgen, stod Mulle og Martin klar til at følge mig til vandrehjemmet. Der havde de andre allerede tændt op
 i grillen og dækket bord, efter maden fik vi et par øller inden vi gik til køjs. Lørdag morgen var vi nogen der
 var tidlig oppe for at gøre morgenmaden klar. Martin kørte til bageren efter brød. Vi kørte fra vandrehjemmet kl.1000
nu skulle vi rundt og se øen. Da vi kom til Nysted skulle vi have kaffe og kage, Jost fra fyn klubben havde bagt en
blommekage den var rigtig god. Efter kaffe tog Morten og Johnny over på Ålholm gods, for at se på de biler
som skulle på aktion om søndagen. Vi andre fortsatte mod Marielyst, hvor vi fik noget at spise + Malene fik dyppet
sine tæer i vandet. Derefter kørte vi hjem mod vandrehjemmet igen, denne dag fik vi kørt  ca. 250km.
Lørdag aften havde vi gang i grillen igen. Efter maden og opvasken sad vi og så speedway i fjernsynet,
der var nogen der var blevet trætte og valgte at gå tidlig i seng. Søndag efter morgenmaden, fik vi pakket og
gjort klar til en lille tur op til den spejdehytte vi skulle have boet i. Vel fremme ved huset, var vi inde og se den,
man skulle tro det er løgn, at man kan leje sådan noget ud i 2012, det lugtede af mug og meget andet. Malene
sagde endda, at det så værre ud i fredags da de var ved hytten. Så der har været nogen og gøre rent, men ikke godt
nok, vi håber at få vores penge retur :-) Ved hytten tog vi afsked med Martin, Malene og ungerne,
derefter kørte vi mod færgelejet med afgang kl.1100. Inden vi kørte fra borde, tog vi afsked med Jost,
vi andre forsatte mod Blommenlyst, hvor vi tog afsked med Jesper, vi andre 3 var hjemme kl.1515.

Deltager denne weekend var Martin - Malene + 2 børn - Lars - Jost - Jesper - Morten  - Johnny - Mulle - Peer.
Vi kørte i alt 650 km.

Jeg takker for en god weekend. Peer Tanggaard.

Jost havde bagt en Blommekage.

Marielyst strand.

Her er den lorte hytte vi havde lejet.