Åletur 2011 til Samsø.

Lørdag morgen 18.6. pakkede Tom og jeg vespaerne og kørte til Norsminde kro, hvor vi skulle
mødes med de andre kl. 9.30.  Præcis 9.30 dukkede kortegen med 20 Vespaer op i horisonten og vi
var alle samlet. Efter den obligatoriske morgendram gik vi ind på kroen og fik morgenmad.
Derefter kørte vi i regnvejr til Hov, hvor vi skulle med Samsøfærgen. På færgen nød vi vores
medbragte madpakker og hyggede.
Ved ankomsten til Sælvig blev vi modtaget af den lokale Vespa velkomstkomite, som straks fik os ind
på et værksted på havnen i ly for regnen, som nu for alvor var blevet til noget.
Efter en lille god halv time var regnen stilnet så meget af at vi turde køre videre til næste
destination, som var hos Anne og Tom, hvor vi fik kaffe og så den helt unikke samling af Moto
Guzzi motorcykler. Vi fik også en utrolig historie om hvert enkelt køretøj (den mand ved noget).
Nu var regnen næsten stilnet helt af og vi begav os ned til Ib Meier. Der fik vi en hyggesnak og en
enkelt pilsner og det regnede igen kraftigt. Da det igen blev opholdsvejr fandt vi campingpladsen i
Ballen og fik os indkvarteret i hytterne.
Kl. 18.30 begav vi os til havnen (nogle gående og andre i Taxa), hvor vi på sejlerstuen indtog nogle
helt ualmindelige gode ål. De blev på behørig vis skyllet ned med snaps og øl og en masse
røverhistorier. Ved halv tolvtiden gik vi retur til campingpladsen hvor der blev hygget lidt med en
amerikanerklub, som også var på pladsen.
Næste morgen indtog vi morgenmaden hos campingmutter kl. 8.00 og derefter var det klar til
afgang i flot solskinsvejr. Vi kørte sydøen tynd og nåede færgen kl. 10.45.
Efter landgang gik turen retur til Norminde kro hvor vi fik dejlig flæskesteg. Der blev hyggesnakket
og indtaget en enkelt vand, hvorefter turen gik hjemover. De andre kørte índ over Harlev men vi tog
den direkte vej mod Grenaa. Vi siger atter engang tak til Hinnerup/Hadsten gutterne for en god tur.

Poul, Grenaa. Medlem nr. 14.