Lüneburg
7-9 August |
|
Torsdag
eftermiddag læssede jeg 2 Vespaer på trailer og kørte ned til min svoger
Jørn i Haderslev. |
Han skulle låne
min PX’er, så vi kørte lige en lille tur i Haderslev omegn, da han ikke
havde kørt MC i 25 år. |
Fredag kørte vi
fra Haderslev kl. 8.00 og var i Harrislee kl. 9.00 hvor vi skulle mødes
med gutterne fra |
Esbjerg. Kl.
9.20 ankom Armin fra Klub Silkeborg og kl. 10 kom Peer, Johnny, Carlo,
Mulle, samt Jarri i |
Johnnys flotte
servicevogn. Der var kræset for detaljen. Mulle måtte skifte baghjul som
det første ved |
ankomsten til
Tyskland. Efter at have handle lidt øl og vand ind startede vi klokken
11.00 sydpå. |
Vi kørte til
Kiel, hvor vi var inde og handle i MC forretningen Louis. Her stødte
Martin og Hans fra Vespa Klub |
Øst til.
Derefter gik turen til Mc Donalds, hvor Johnny kunne anbefale en McRib og
den smagte nu også prægtigt. |
Nu skulle Peers
GPSer bestå sin prøve og føre os videre sydpå. Det gjorde den med bravur
efter vi havde |
været igennem
diverse villakvarterer og også en grusvej kørte vi fint ind på motorvejen
mod syd. Af en eller |
anden grund kom
vi for tidligt af motorvejen og vi kom ind igennem Hamburgs tætte trafik.
Det var lidt af en |
prøvelse i 30
graders varme, men igen førte GPSen os ud af byen og til Lüneburg hvor vi
var ved 18 tiden. |
Desværre åd
Johnnys specialtunede maskine metalpakdåsen i koblingsiden, hvilket
forårsagende ødelagt |
stempel og
cylinder lige før Lüneborg. Vi blev installeret på den lille campingplads
og fredag aften hyggede |
vi og fik nogle
sodavander, sammen med gutterne fra Århus - København - Silkeborg. |
Efter et flot
morgenbord lørdag fik Johnny kontakt til en forhandler i Hamborg, der lå
inde med ny cylinder og |
stempel og så
er der ikke langt fra tanke til handling. Afsted til Hamborg efter
reservedele. For som Johnny |
sagde vi er sku
da kommet herned for at køre. En meget venlig tysker, som havde et
værksted lige ved siden |
af festpladsen,
lånte sit materiel ud så Johnny og en masse medhjælpere kunne få Vespaen
på hjul igen. |
Ham tyskeren
var en kanon fyr som selvfølgelig blev inviteret med på Esbjerg træf næste
år . |
Nogle af os
andre kørte med på nogle af de flotte ture som tyskerne havde arrangeret.
Vi var 87 km rundt på |
Lüneburger
Heide og inde i en lille hyggelig by og få kaffe og is. Fin tur. |
Da vi kom hjem
tog vi med på Elbstrasse turen og her så vi kanalsystemet hvor man kunne
hæve og sænke |
skibene 38
meter på 3 minutter. Efter at have fået en Bier vom Fass med udsigt over
kanal returnerede vi til pladsen. |
Desværre var
der på pladsen ikke mulighed for at få et brusebad, men hvad gør man så.
Vi tog da op på den |
lokale ARAL
tank og fik os et godt bad som de langturschauffører vi jo er. Det var
dejligt (og tiltrængt). |
Så var vi klar
til festaften. Her havde vores værter disket op med et helt overdådigt
aftenmåltid og efter |
indtagelse af
dette spillede en DJ op til dans frem til klokken et. ( bare synd at alle
talerne forgik på Tysk) |
Søndag morgen
efter indtagelse af morgenmåltid gik turen atter hjemover. Efter ca 600
meters kørsel havde |
vi den første
punktering og det var mig. Jeg tog reservehjulet fra PX’en og så var vi
klar igen. Efter 8 km |
sprang Peers
koblingskabel. Efter 30 km punkterede Carlo. Senere måtte Johnny i pit da
det pludselig |
dryppede fra
venstre side af scooter. Det viste sig at være den spraydåse flydende
lappegrej, som han lige |
havde købt på
tanken, som sprang sprøjtede ud i hele handskerummet. Så kunne vi da ikke
få flere uheld, |
men så skulle
Johnny lige bremse lidt hårdt op og kablet gik ud af sin bespænding ved
pedalen. Det var dog |
hurtigt ordnet
og så gik det bare nordpå ad motorvej. Klokken 15.30 passerede vi den
danske grænse og det |
blev straks
fejret med et rast på en dansk tankstation. Derefter gik det videre og i
Haderslev kørte Jørn og |
jeg fra og
Esbjerggutterne stak vestpå. Alt i alt en kanontur og med 3 punkteringer,
|
et motorhavari,
sprunget koblingskabel og bremsekablet som røg af. I hele taget et godt
kursus i Vespa reparationer. |
Jørn og jeg
siger tak for en KANON tur på i alt 728 km for vores vedkommende. |
|